Συμβουλευτική στην Σταδιοδρομία και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό: Προετοιμασία για την Πιστοποίηση (Β1) ΕΟΠΠΕΠ

Το ΚΕΚ10 Κ.Δ.Β.Μ., πιστοποιημένο ΚΔΒΜ από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (κωδικός πιστοποίησης: 2100427), υλοποιεί το σεμινάριο «Συμβουλευτική στη Σταδιοδρομία και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό: προετοιμασία για την Πιστοποίηση (Β1) ΕΟΠΠΕΠ».

Το πρόγραμμα στοχεύει στην πιστοποίηση των συμμετεχόντων ως «Σύμβουλος Σταδιοδρομίας/ Επαγγελματικού Προσανατολισμού», βασικού επιπέδου Β από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (ΦΕΚ 617,τ.β./14.02.2022, άρθρο 6).

Σε Ποιους Απευθύνεται

Οι υποψήφιοι για ένταξη στο Υπομητρώο Στελεχών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού επιπέδου Β (βασικού επιπέδου) του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (ΦΕΚ 617/14-02-2022, άρθρο 6) απαιτείται να διαθέτουν:

  • Οπιοδήποτε τίτλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και
  • Πιστοποιητικό ή Βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης συμβατού με το επαγγελματικό περίγραμμα του Συμβούλου σταδιοδρομίας/επαγγελματικού προσανατολισμού που υλοποιήθηκε από Κέντρο Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.)»

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιείται από πιστοποιημένο Σύμβουλο ανώτερου επιπέδου και απευθύνεται σε:

  • Ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να ενταχθούν στο Υπομητρώο Β Στελεχών Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού της μη τυπικής εκπαίδευσης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., ανεξάρτητα από τον κλάδο σπουδών τους
  • Πιστοποιημένους ή μη Εκπαιδευτές ενηλίκων
  • Υποψηφίους Εκπαιδευτές Ενηλίκων
  • Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
  • Στελέχη Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. ΔΙΕΚ. ΚΔΒΜ, κ.ά.
  • Αποφοίτους Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στόχος

Το πρόγραμμα συνολικής διάρκειας 500 ωρών έχει ως στόχο τη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση ατόμων τα οποία ενδιαφέρονται να πιστοποιηθούν ως «Σύμβουλος Σταδιοδρομίας/ Επαγγελματικού Προσανατολισμού», βασικού επιπέδου Β από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (ΦΕΚ 617,τ.β./14.02.2022, άρθρο 6) και αντιστοιχεί σε 20 ECVET credits.

Διάρκεια

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 500 ώρες και απαρτίζεται από:

  1. Θεωρητική κατάρτιση (300 ώρες), μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης
  2. Πρακτική άσκηση (200 ώρες).

Η πρακτική άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί ενδεικτικώς στους παρακάτω φορείς: Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας, Γραφεία διασύνδεσης Πανεπιστήμιων και ΑΣΠΑΙΤΕ, ΕΟΠΠΕΠ, ΕΛΕΣΥΠ, ΚΕΔΑΣΥ, Συμβουλευτικά Κέντρα Πανεπιστημίων, Ιδιωτικά Σχολεία/Ιδρύματα, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, ΙΝΕΔΙΒΙΜ, Ειδικές Σχολικές Μονάδες, Δ.ΥΠ.Α., Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, Νοσοκομεία / Κλινικές / Κέντρα Υγείας, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα – Κοινότητες Σχετικά με Εξάρτηση, Ιδρύματα Προστασίας Ανηλίκων & για Κακοποιημένα Άτομα, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, Κέντρο Πληροφόρησης και Υποστήριξης Παλιννοστούντων (ΚΕΠΥΠ), Κοινωνικές & Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Δήμων, ΚΑΠΗ, Ιδιωτικά Γραφεία/Κέντρα Συμβουλευτικής, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αρχιεπισκοπής, Κέντρα Εποπτείας Υγείας και Πρόνοιας, Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων, σε πιστοποιημένα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και Συμβουλευτικής- όπως στο ΚΕΚ10 Κ.Δ.Β.Μ., κλπ.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Έχοντας παρακολουθήσει με συνέπεια το πρόγραμμα οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται:

σε επίπεδο Γνώσεων να:

  • γνωρίζουν πως να  πραγματεύονται την έννοια, τον σκοπό, την μεθοδολογία και τους τομείς εφαρμογής  της επιστήμης της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας/Επαγγελματικού Προσανατολισμού,
  • γνωρίζουν πως να σχεδιάζουν και να αξιολογούν παρεμβάσεις πρόληψης και θεραπείας στο χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο,
  • να γνωρίζουν πως να αξιοποιούν έγκριτα ψυχομετρικά εργαλεία, που θα τους διατεθούν στην δημιουργία Ατομικού Επαγγελματικού Προφίλ τόσο του εαυτού τους όσο και των «πελατών» τους.

σε επίπεδο Στάσεων να:

  • είναι σε θέση να ευαισθητοποιήσουν για την αξία και την αναγκαιότητα της Συμβουλευτικής σε γονείς, εκπαιδευτικούς, μανθάνοντες οιουδήποτε επιπέδου,
  • είναι ευαισθητοποιημένοι στο να διακρίνουν ειδικά προβλήματα και πολιτισμικές παραμέτρους μαθητών που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό και να υιοθετούν την κατάλληλη κατά περίπτωση συμβουλευτική παρέμβαση,
  • εμπνέουν για την εμπιστοσύνη το κύρος και την επιστημονική επάρκεια που διαθέτουν ως συμβουλεύοντες επαγγελματίες (counselling professional).

σε επίπεδο Δεξιοτήτων να:

  • εφαρμόζουν τις μεθόδους και τις τεχνικές συμβουλευτικής παρέμβασης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο και κυρίως την συμβουλευτική συνέντευξη,
  • διαχέουν στοιχεία Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας στη διδασκαλία των γνωστικών τους αντικειμένων,
  • εντοπίζουν έγκαιρα τα σημεία της επαγγελματικής εξουθένωσης και αναλαμβάνουν τα μέτρα που θα τους επιτρέψει να ασκούν με επάρκεια το ρόλο του εκπαιδευτικού προς όφελος των ίδιων και των μαθητών τους.

Μέθοδος Υλοποίησης

Η μεθοδολογία εκπαίδευσης ακολουθεί τη θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης (J. Mezirow) της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Παράλληλα, παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη δεδομένου ότι ο εκπαιδευόμενος μπορεί να απευθύνεται ηλεκτρονικά (για το διάστημα που διαρκεί η εκάστοτε σύγχρονη τηλεδιάσκεψη) στον εκπαιδευτή του, μέσω ενσωματωμένου στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας, για την άμεση επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες και τις ασκήσεις αξιολόγησης ή την τελική εργασία.

Οι σπουδαστές στην εναρκτήρια συνάντηση (πρώτη σύγχρονη) ενημερώνονται για το Εκπαιδευτικό σχέδιο του μαθήματος και συντάσσουν από κοινού με τον διδάσκοντα το προβλεπόμενο Μαθησιακό συμβόλαιο. Δίνεται έμφαση στη βιωματική μάθηση μέσα από την μελέτη πραγματικών παραδειγμάτων (case study).

Οι σπουδαστές στις επόμενες σύγχρονες συναντήσεις, συγκροτούν και εργάζονται σε ομάδες δύο ατόμων προκειμένου να ασκηθούν στην συμβουλευτική ψυχολογική συνέντευξη ενεργούντες ως σύμβουλος, συμβουλευόμενος και παρατηρητής.

Η διανομή του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού υλικού γίνεται σταδιακά και σε εβδομαδιαία βάση. 

Διδακτικές ενότητες

Ενοτ.1 : Εκπαιδευτικό- θεραπευτικό σχέδιο

Ενοτ.2 : Θεωρίες της Επιστήμης -Επιστημονική μεθοδολογία

Ενοτ.3 : Εισαγωγή στην επιστήμη της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας-σύστημα Εαυτού

Ενοτ. 4 : Συνοπτική παρουσίαση θεωριών Συμβουλευτικής ψυχολογίας (διάγραμμα Frey)

Ενοτ. 5: Βασικές θεωρίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Επαγγελματικής Συμβουλευτικής.

Ενοτ.6:  Κοινωνιολογική-τυπολογία των επαγγελμάτων

Ενοτ. 7: Θεωρία J. Holland

Ενοτ. 8 : Εργαλεία αξιολόγησης επαγγελματικών ατομικών χαρακτηριστικών

Ενοτ.9 : Τεχνικές αναζήτησης εργασίας/Σύνταξη βιογραφικού/Δεξιότητες Διαπροσωπικής Επικοινωνίας (εμπόδια άσκηση Συμβουλευτικής)

Ενοτ.10: Πρακτική άσκηση Συμβουλευτικής συνεδρίας.

Ερωτηματολόγια Επαγγελματικής Αυτογνωσίας

Ερωτ.1 Ερωτηματολόγιο Πρώτης Γνωριμίας (Προαιρετικό)

Ερωτ.2. Τι είδους εκπαιδευτικός είμαι ερωτ (30 ερωτ)

Ερωτ.3Α. Συναισθηματική Νοημοσύνη  (22 ερωτ)

Ερωτ.3Β. Εξαρτημένος τρόπος σκέψης (24 ερωτ)

Ερωτ.4 Επίπεδο Επαγγελματικής εξουθένωσης (22 ερωτ)

Ερωτ. 5 Ποιος είναι ο Κυρίαρχος Αισθητηριακός Τύπος μου? (48 ερωτ)

Ερωτ. 6. Λήψη Επαγγελματικής Απόφασης (23 ερωτ)

Ερωτ.  7. Επαγγελματικά Ενδιαφέροντα (60 ερωτ)

Ερωτ. 8 Επαγγελματική Αυτοαποτελεσματικότητα (60 ερωτ)

Ερωτ. 9  Επαγγελματικές Αξίες (81 ερωτ)

Εργασία 10 : Επαγγελματικό Προφίλ μου (επεξεργασία των απαντήσεων 5-9)

Και επιπλέον ψυχομετρικά εργαλεία.

Βεβαίωση Παρακολούθησης

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος και εφόσον δεν υπάρχει καμία οικονομική υποχρέωση, ο επιμορφούμενος λαμβάνει άμεσα βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος σε έντυπη μορφή, που συνοδεύεται από Συμπλήρωμα Σπουδών.

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος:

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο